Afsluiting en ontvangst in Nederland

6 juli 2016

Het laatste weekend hebben wij door gebracht in Sevilla. Hier hadden wij een heel mooi appartement tot onze beschikking. Als luxe hadden wij lekker slapende bedden, een bad en geen kakkerlakken. Best fijn, moet ik zeggen! We hebben wel even alle koffers moeten trekken door de stad, maar dan hadden we ook wel een goed gelegen adres. Midden in de stad, vlakbij terrassen en restaurants en omringd met leuke souvenir winkeltjes. Wij hebben hier dan ook wat leuke inkopen gedaan om onze ouders en broer of zus te verassen. De restaurants waren ook erg goed en ik heb natuurlijk wel gebruik gemaakt van het heerlijke bad.
Zondag hebben wij een geweldige laatste dag gehad in het waterpark van Sevilla. 16 glijbanen en een goed schijnende zon hebben ons veel plezier gegeven. Wel nog even 2x bij de EHBO geweest. Aniek stond op een wesp, maar naar het verwijderen van de naald en een crèmepje ging het gelukkig weer goed met haar voet. Ik was zo handig geweest om mijn gezicht te goed in te smeren met zonnebrandcrème waardoor het later, na een keer verkeerd wrijven in mijn oog kwam. In combinatie met het chloor was mijn oog erg geïrriteerd en kon ik geen licht meer verdragen en branden het als een gek. Dus er zat geen andere optie op dan wat druppels te gaan halen. Het kon de pret niet drukken en we hebben er nog een leuke dag van gemaakt. Eenmaal in het air b&b moesten wij de koffers definitief inpakken.
Maandag, de grote dag!
Vroeg op en de laatste spulletjes in de hand bagage. Omdat 9 koffers en vier personen niet samen gaan, hadden we besloten 2x te lopen en ik mocht bij de koffers blijven. Na een busreis, inchecken en de douane hebben we een lekker ontbijtje gegeten op het vliegveld van Sevilla. De vliegreis viel op zich mee, met wat afleiding van de sudoku en een tijdschrift kwam ik een heel eind. Op Schiphol werden wij fantastisch ontvangen! Spandoeken en juichende mensen met blije gezichten. Natuurlijk konden wij ook niet zomaar aankomen, dus kwamen wij in stijl. Met Spaanse accessoires kwamen wij in de ontvangsthal aan. Geweldig om iedereen weer te zien. Voor mij wachten mijn ouders, zus, zwager en oom mij op. Eenmaal thuis stond mij een verassing klaar. Een barbecue met de hele familie en vrienden. Ik werd verast met cadeautjes en heb een super gezellige avond gehad. Allemaal heerlijk gegeten en lekker gekletst. Wat fijn om iedereen weer te zien! Naar een super spannende, maar zeker fantastische dag lag ik einde van de avond op bed, koud dat het was! Ik moet denk ik nog even wennen aan de Nederlandse temperaturen...

Dit is mijn laatste reisverslag, want helaas zit mijn reis erop. 5 geweldige maanden waarin ik zoveel heb mee gemaakt. Een tijd om nooit te vergeten! Daarom nog even wat hoogte punten op een rijtje.
Flamenco dans lessen
Gibraltar met Kelly en Siham
Alle Feria's met als beste Chiclana
De ritjes met de auto waarbij wij velen steden en dorpen hebben bezocht
De geweldige dagen met Rudy en Natasja
Alle dagen op de operatie kamers
Het zien van een bevalling
Weekend Malaga - Marbella
Dolfijnen en walvissen spotten
Weekend Sevilla met waterpark

Dit is nog maar een fractie van alle leuke dingen die ik heb gedaan. Ik wil iedereen bedanken die dit heeft mogelijk gemaakt. Aniek, Sanne en Sjaak jullie zijn familie geworden! De mensen die mijn blog hebben gelezen, bedankt voor de interesse, ik hoop dat ik jullie vermaakt hebt! Wie weet tot de volgende reis!

1. Harco:
    WELKOM THUIS
  2. Joke Molleman:
    6 juli 2016
    Welkom thuis! Ik heb genoten van jouw reisverhalen! Je vertelt het zo leuk dat de tijd is omgevlogen, fijn dat ik je vanavond weer bij het dansen zal zien
  3. Yvonne v setten:
    6 juli 2016
    Ik heb je reisverhalen met plezier gelezen de thuiskomst was geweldig goed verzorgd Door je ouders en zus en zwager en de sateetje van je oom waren ook heerlijk nou nu weer aan de slag in Nederland het gaat je goed