één na laatste week

24 juni 2016

Maandag
Een dagje weer op de operatie kamer mee mogen kijken. Dit keer met een schildklier verwijdering. Het was een interessante operatie, helaas was de helft van de schildklier al eerder verwijderd dus heb ik geen volledige verwijdering kunnen zien. Ook heb ik nog een borstreconstructie gezien waarbij de mevrouw haar borsten erg zwaar waren en laag hingen. Ze hebben 1570 gram per borst verwijderd en vervolgens met het eigen weefsel de bovenkant van de borst gevuld.
Dinsdag
Een dag met de plastisch chirurg mogen mee kijken tijdens consulten. Patiënten kwamen op gesprek om zich voor te bereiden voor een operatie, sommige patiënten kwamen om het verband te laten verwijderen, andere patiënten om hechtingen te verwijderen en als laatste komen de patiënten langs voor de eindcontrole. Ik heb dus verschillende fases van de behandeling gezien en het leuke was dat er een aantal patiënten waren die ik zelf op de operatie tafel heb gezien. Ik heb hechtingen mogen verwijderen bij een patiënt, deze zaten op een speciale hechtmanier vast gemaakt, dus deze waren ook anders om te verwijderen. Normaal gesproken doet de chirurg het dus, maar nu leerde de chirurg het Aniek en mij en mochten we het bij een patiënt doen.
Woensdag
Een dag waarbij ik mij flink verveeld heb omdat er niks te doen was op stage, Aniek en ik kwam op de verpleeg afdeling waar ons al gelijk gezegd werd dat er niks te doen was. Wij zijn toen naar beneden gegaan om bij de verpleegpost mee te helpen, maar hier was het ook niet zo leuk. Toen zijn wij maar aan de gynaecoloog gaan vragen of wij mee mochten kijken, maar dit begreep zij niet helemaal. Ze stuurde ons naar een ruimte waar de controles van een zwangere vrouw werden uitgevoerd. Een band ging om de buik waarbij hartslag van moeder en baby te horen waren. Dit was even leuk, maar al snel was er niks meer te doen en zijn wij maar eerder naar huis gegaan. Dit was een mooi moment om aan onze school opdrachten te gaan werken, ik mag dan ook met trots zeggen dat ik 5 beroepsprestatie boekjes af heb gemaakt. Naar vele dagen er hard aan gewerkt te hebben ben ik toch best trots op het resultaat.
Donderdag, een normale werkdag. Ik heb wel bloed geprikt bij Aniek om te oefenen op de Spaanse manier, wat mij erg mee viel. Ik heb dan ook 2x raak geprikt. 1x op het zien van de ader en 1x op gevoel. Na het werk zijn Aniek en ik naar het strand gegaan en hebben wij heerlijk hebben gezwommen in de zee. We genoten van zon, zee en strand. Het was een warme dag.
Vrijdag, weer een normale werkdag. Wel een erg warme dag, maar liefs 36 graden. We hebben het rustig aan gedaan en hebben bij een Italiaans restaurant heerlijk gegeten.
Dit was dan de één na laatste week hier in Spanje. Zin in het weekend!

1. Yvonne v setten:
    25 juni 2016
    Hoi ytamara wij hebben hier in Turkije 48 graden smorgens 39 graden erg heet dus maar voor jouw zit het er bijna op he maar ik heb veel gelezen van jouw fijn dat het allemaal goed is gegaan tot gouw groetjes