Afscheid

1 juli 2016

Dinsdag
Was een normale werkdag waarbij ik wel weer een infuus mocht inbrengen.
Woensdag vond ik een hele gave dag. Ik heb 4 nieuwe super interessante operaties gezien. Bij de eerste werd de pees van de hand opgerekt bij een mevrouw die de middelvinger niet meer in zijn geheel kon strekken. Bij de 2e operatie werd het gewrichtje van de kleine teen aan beide voeten verwijderd. Het gewrichtje werd met een tang doorgeknipt. Bij de 3e operatie werden er 3 pinnen in de voet gebracht. De meneer had het bot in 3 delen gebroken en de pinnen moesten ervoor zorgen dat de drie delen aan elkaar zouden zitten. Het was erg lastig om de pinnen in de juiste positie te krijgen omdat ze vanaf meerdere kanten op de juiste plek moeten zitten. Door middel van röntgen foto's kon de chirurg zien of hij goed zat of niet. Aniek en ik droegen wel beschermde jassen. Het was een lange operatie maar super interessant. Ook hebben we vandaag al van een aantal mensen afscheid moeten nemen, er kwam een klein traantje bij kijken. We hebben nog wel leuke foto's gemaakt met de mensen.
Donderdag, onze laatste werkdag. We hadden dus een traktatie meegenomen voor heel het ziekenhuis. Veel mensen hebben we door het rond brengen van de lekkere koeken gedag kunnen zeggen en kunnen bedanken voor de super leuke en leerzame tijd. We hebben ook nog met zijn vieren naar een oorcorrectie operatie gekeken, ook weer leuk om te zien. Naar het werk hebben we wat gedronken met onze begeleider. Het was super gezellig. Vervolgens zijn wij wat gaan drinken met Michelle en Gerard, de mensen die onze stage hier hebben geregeld. Ook met hen was het even gezellig, waarna we als laatste afscheid gingen nemen van Hayley en Luuk waarmee wij lekker zijn uit eten geweest. Bij het restaurant waar we ook voor het eerst gegeten hadden. En omdat die meneer van het restaurant sjaak en mij altijd pest. Onder andere door mij te laten schrikken of in de nek te kriebelen, hebben wij hem vandaag terug gepakt door ons eten te betalen met wat gespaard rood geld. €8 aan 1,2&5 centjes. Hij kon er om lachen haha. Het was een leuk afscheid en een leuke dag. Adios Chiclana! Hola Sevilla! Voor aankomend weekend onze verblijf plek voordat we maandag naar Nederland vliegen.

1. Yvonne v setten:
    1 juli 2016
    Een veilige terug reis voor maandag