Malaga & Marbella

20 juni 2016

Vrijdag, naar een korte werkdag op de operatie kamer waar ik samen met Aniek een vet bult verwijdering op de schouder heb gezien, begon ons reis avontuur. Met zijn vieren zijn we naar Malaga gereden, een hele mooie route deels langs de kust waarbij we genoten van het uitzicht. Eenmaal aangekomen bij ons air b&b voor de overnachtingen, moesten we even zoeken naar het juiste adres. Ik besloot dit te vragen aan een vrouw die net de auto in wilde stappen. Toevallig was dit een mevrouw die in het zelfde gebouw woont, zij liet ons binnen en liet het appartement aan ons zien. De mevrouw waarvan wij het appartement huurde is niet gekomen en was onbereikbaar. Gelukkig dat ik die mevrouw dus nog net op tijd aansprak en zij haar sleutels aan ons gaf. Het was even vervelend, maar op zich was het appartement prima. Op de veiligheid van de elektriciteit en het warme water na.
Zaterdag, hebben we allemaal heerlijk geslapen en begonnen wij aan een zonnige dag in Malaga. De stad is mooi en heeft verschillende bouw stijlen, dit maakt het erg bijzonder. Ook was er veel kunst te zien. We zijn langs een aantal mooie kathedralen gelopen, een Romeins theater, de haven en winkelstraten. Daarna hebben we de auto gepakt en zijn we naar het Gibralfaro kasteel gereden. Hier hadden we prachtig uitzicht over de hele stad, we konden ook van boven in de stieren arena kijken. Naar veel trappen op en af te hebben gelopen hadden we het hele kasteel gezien en zijn we naar het strand gegaan. Heel mooi helder blauw water, helaas was het wel een kiezelstrand. We hebben lekker gezond en hebben weer een tintje erbij gekregen, het was 31 graden.
Zondag, in de ochtend zijn we gaan rijden naar Marbella, naar een half uurtje kwamen wij aan met zonnig weer. De straatjes die wij hebben bekeken waren leuk gedecoreerd met bloempotjes aan de muren en versierde balkons. De stad was minder groot dan ik verwacht had. Wel heeft het een luxe uitstraling, er was een hele dure winkelstraat met vele bekende merken en een erg mooie jachthaven. We zijn ook nog even in zee geweest, maar dit was ijskoud. Het was heel erg leuk om deze stad te kunnen bekijken. We hebben inmiddels de 10 bereikt met het aantal bezochte steden/dorpen.